کمیسیون انرژی، صنایع، پالایش و پتروشیمی اتاق تعاون

دو نماینده از تشکل های صنایع پایین دستی در مجلس

عصر امروز شنبه، 27 آذرماه 1400، اتاق تعاون ایران، میزبان جمع کثیری از نمایندگان تعاونی ها و انجمن های فعال صنایع پایین دستی پتروشیمی بود تا در جلسه کمیسیون انرژی، صنایع، پالایش و پتروشیمی اتاق تعاون، موضوعات: الگوی جدید تنظیم بازار و بهای پالت و بسته بندی در نرخ پایه مواد پلیمری را بررسی نموده و تصمیمی با خرد جمعی اتخاذ نمایند.

در این جلسه محمد متقی، رییس دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی و اکبری تالارپشتی، رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند. این نشست به پیشنهاد آقای “حسین در” رییس کمیسیون انرژی، صنایع، پالایش و پتروشیمی اتاق تعاون برگزار شد و بیش از 4 ساعت به طول انجامید.
فعالان صنایع پایین دستی پتروشیمی، دغدغه ها، مشکلات و موضوعات متنوعی را مطرح کردند و پیشنهادات خود را در موضوعات مطروحه در دستور جلسه ارائه نمودند.
در موضوع بهای پالت و بسته بندی که بیش از 3 سال بر خلاف قانون از خریداران اخذ شده است، تصمیم برآن شد تا در نشستی با حضور واحدهای پتروشیمی مطرح گردد و ضمن اتمام حجت در صورت عدم حذف بهای پالت و بسته بندی و عودت ندادن هزینه های پرداختی، مراتب از طریق دیوان عالی کشور و مجاری قانونی ممکن پیگیری گردد.

در بحث الگوی جدید تنظیم بازار، اکبری تالارپشتی ضمن انتقاد از عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در عدم شفاف سازی و اطلاع رسانی جزییات طرح، تاکید کرد که از میان فعالان پایین دستی پتروشیمی 2 نفر به نمایندگی در نشست ها و جلسات کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با موضوع الگوی جدید تنظیم بازار  حضور یابند.

حضور بیش از 35 نفر به عنوان نمایندگان تعاونی های فعال صنایع پایین دستی پتروشیمی، انجمن های صنایع تکمیلی و فعالان صنعتی و همچنین حضور خبرنگاران رسانه های تخصصی صنعت پلیمر نشان از عزم راسخ اتاق تعاون، در ایجاد همکاری و مشارکت میان حلقه های زنجیره صنایع پایین دستی پتروشیمی، در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها دارد.

WhatsApp
Telegram
Email
Print