محرک نوآوری برای صنعت پلاستیک و لاستیک جهان

گزارش پایانی نمایشگاه K2022

نمایشگاه K2022 پس از سه سال توانست ایده های نوین شرکت های فعال صنعت پلاستیک و لاستیک را به صورت حضوری در شهر دوسلدورف آلمان گرد هم آورده و ایده های خلاقانه و فناوری های دانش محور را میان کارشناسان و متخصصان صنعت لاستیک و پلاستیک دنیا مبادله نماید. روحیه و انگیزه 3037 غرفه دار نمایشگاه در فضایی بالغ بر 179،000 متر مربع، موجب شد تا اخبار سرمایه گذاری های قابل توجه و انعقاد قراردادهای تجاری متعدد میان شرکت ها و بازدیدکنندگان و ایجاد روابط و مذاکرات امیدوارکننده با مشتریان به طور گسترده منتشر شود.

K در دوسلدورف بار دیگر توانست بالاترین انتظارات را برآورده سازد. Erhard Wienkamp، مدیر عامل Messe Düsseldorf، می‌گوید: این نمایشگاه، کامل‌ترین و نوآورانه‌ترین نمایشگاه تجاری در صنعت پلاستیک و لاستیک در جهان است. وی افزود: «نمایشگاه به طور آشکار نشان داد که چه  ارزش و جایگاهی در صنعت پلاستیک و لاستیک دنیا دارد. شبکه سازی و ملاقات های چهره به چهره، جلسات اتفاقی و تجربیات فردی، برند و محصول ما هستند. از اینکه میبینیم K2022 در ارسال سیگنال های قوی به عنوان یک محرک نوآوری در صنعت، موفق بوده است، بسیار خرسندیم علاوه بر اینکه گزارش های غرفه داران دال بر تجارت با بسیاری از مشتریان بین المللی که قدرت تصمیم گیری بالایی در شرکت های مطبوع خود داشته اند، دلگرم کننده است”.

176000 بازدیدکننده تجاری از تمام قاره ها به  دوسلدورف سفر کردند.

اولریش رایفنهوزر، رئیس هیات مشورتی غرفه‌داران در K 2022 می گوید: «بعد از اینکه در سه سال گذشته تقریباً هیچ نمایشگاه تجاری در سطح جهانی یا در سطح ملی برگزار نمی‌شد، پیش بینی ها بر استقبال گسترده از K 2022 استوار بود. به عنوان اولین نمایشگاه جهان در صنعت پلاستیک و لاستیک پس از پاندمی، K2022 موفق شد انگیزه جدیدی را به تمام بخش های این صنعت ارائه دهد. بسیاری از مذاکرات غیرمنتظره که منجر به قراردادهای تجاری شد، گویای آن هستند!»

پیشرفت‌های فناوری جدید که تولیدکنندگان مواد خام، تولیدکنندگان ماشین‌آلات و تولیدکنندگان پلاستیک برای اجرای اقتصاد دایره‌ای، حفاظت از منابع و حفاظت از آب و هوا ارائه کردند، بازدیدکنندگان تجاری را به وجد آورد. اولریش رایفنهوزر در توضیح این موضوع می‌گوید: «به وضوح می‌توان احساس کرد که همه شرکت‌ها نیاز به پذیرش مسئولیت اجتماعی و تفکر در مورد پلاستیک را به روشی پایدار، از ابتدای زنجیره فرآیند پذیرفته‌اند. تنوع راه حل ها، ماشین آلات و محصولات برای تحول به سمت اقتصاد دایره ای ارائه شده در K 2022 باورنکردنی بود.”

بازدیدکنندگان تجاری در K امسال از 157 کشور به راین سفر کردند. در کنار آلمان، کشورهای اروپایی که با تعداد زیاد بازدیدکننده حضور داشتند عبارت بودند از هلند، ایتالیا، ترکیه، فرانسه، بلژیک، لهستان و اسپانیا.

با 42٪  بازدیدکننده خارجی(غیر آلمانی)، دسترسی K در بین مخاطبان تجارت بین المللی بالا است. بازدیدکنندگان شرق آسیا به واسطه محدودیت ها و قوانین قرنطینه، کمتر از سه سال گذشته در نمایشگاه حضور داشتند. بازدیدکنندگان بسیاری نیز از ایالات متحده آمریکا، برزیل و هند در K2022 حضور فعال داشتند.

دو سوم بازدیدکنندگان در نظرسنجی انجام گرفته، ماشین آلات و تجهیزاتِ ساخت کارخانه را در اولویت علایق خود قرار دادند. بیش از 57 درصد بازدیدکنندگان برای بررسی مواد خام و تکمیلی، بازیافت و پلاستیک های زیستی در نمایشگاه حاضر بودند که 5 درصد بیش از K2019 بود. علاقه 28 درصد بازدیدکنندگان نیز معطوف به محصولات نیمه تمام و قطعات فنی ساخته شده از پلاستیک و لاستیک بود. ضمن آنکه بیش از 70 درصد از کل بازدیدکنندگان از مدیران ارشد و میانی شرکت ها بودند.

98% از تمام متخصصان و کارشناسان حاضر در نمایشگاه اظهار داشتند که به طور کامل به اهداف مرتبط با بازدید خود دست یافته اند.

هدف سرمایه گذاری در این رویداد متمرکز بر ماشین آلات و تجهیزات تولید و بازیافت با 43 درصد بود. حدود 40 درصد از تصمیم گیرندگان اعلام کردند که در حال بررسی موضوع کربن زدایی از فرآیندهای خود هستند.

برنامه های ویژه K که بر روی سه موضوع داغ تمرکز داشت نیز با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. نمایش ویژه رسمی، “پلاستیک ها آینده را شکل می دهند”، بر چالش های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی و راه حل های بالقوه پیرامون موضوعات اصلی K در بحث ها و سخنرانی های با کیفیت بالا متمرکز بود. بخش اقتصاد دایره ای، که در آن VDMA و 13 شرکت عضو آن به طور چشمگیری اهمیت فناوری را در اجرای اقتصاد دایره ای در صنعت پلاستیک نشان دادند، با نمایش زنده و اطلاع رسانی دقیق مورد استقبال  بازدیدکنندگان واقع شد.

در نمایشگاه K امسال در دوسلدورف، بحث های زیادی در مورد زبان تولید جهانی، OPC UA نیز وجود داشت. این استاندارد اجازه می دهد تا پارامترهای فرآیندی ماشین آلات و تجهیزات با دقت بیشتر و به شیوه ای هدفمندتر هماهنگ شوند. 40 شرکت از هشت کشور در یک پروژه نمایشی OPC UA در نمایشگاه شرکت کردند.

در محوطه علم و دانش، هم غرفه‌داران و هم بازدیدکنندگان در K 2022 یک نمای کلی از فعالیت‌ها و یافته‌های علمی در بخش پلاستیک و لاستیک ارائه کردند. بسیاری از دانشگاه ها، مؤسسات و نهادهای تأمین مالی فرصت نمایشگاه را برای گفتگوی مستقیم  مغتنم شمردند.

پیشنهاد آموزش  پایه ای پلاستیک (KAI) توسط بسیاری از دانش آموزان، کارآموزان و دانشجویان برای جمع آوری اطلاعات در مورد پروفایل های شغلی و فرصت های شغلی در صنعت پلاستیک مورد استفاده قرار گرفت.

 

WhatsApp
Telegram
Email
Print