جلسه بررسی هفدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست با حضور اعضا

 

با توجه به تغییرات عمده در مدیریت شرکت ملی صنایع پتروشیمی و نگاه جدید مدیرعامل NPC، ایوب بنوی مدیرکل روابط عمومی این شرکت جای خود را به فرید دوستی سپرد و به تبع آن تیم روابط عمومی و دبیرخانه ایران پلاست نیز دستخوش تغییرات بسیاری شد. مدیریت ایوب بنوی در 3 دوره ایران پلاست همزمان با روزهای سخت همه گیری کرونا، با تشکیل دیرهنگام شورای سیاست گذاری ایران پلاست در دوره شانزدهم و مشارکت تشکلها در برگزاری این رویداد بزرگ به پایان رسید.  هیات مدیره انجمن با شناسایی دقیق چالش های هفدهمین دوره ایران پلاست، از شش ماه قبل و از روزهای آغازین سال 1402، پی گیری و مکاتبه برای برگزاری سریع تر جلسات شورای سیاست گذاری را آغاز نمود. با وجود مقاومت هایی که در تشکیل شورای سیاست گذاری ایران پلاست و عدم تمایل برای مشارکت تشکلها در برگزاری این دوره ایران پلاست، وجود داشت، با رایزنی ها و پی گیری های مداوم و مستمر هیات مدیره انجمن از طریق سازمان توسعه تجارت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نهایت شورای سیاست گذاری هفدهمین ایران پلاست با حضور 4 رکن اصلی نمایشگاه، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، انجمن تولیدکنندگان مستربچ و آمیزه های پلیمری ایران، انجمن صنایع پلیمر و انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات و تجهیزات پلیمری رسمیت یافت.

یکی از اهداف اصلی هیات مدیره انجمن در هفدهمین دوره، اصلاح ساختار گروه بندی کالایی و هماهنگی با تمامی نمایشگاه های صنعت پلاستیک دنیا بود. با این هدف تلاش شد که ارکان شورای سیاست گذاری برای اختصاص سالن ها به صورتی که از مواد اولیه تا محصولات و ماشین آلات یک نظم مشخص را دنبال کند، هماهنگ شوند. مشکلات متعددی از جمله اختصاص یافتن سالن 38 به مجری برگزاری، سالن 6 و 7 به ماشین سازان به واسطه حمل و نقل و ورود و خروج جرثقیل و مواردی از این دست وجود داشت که با تلاش مستمر و پی گیری هیات مدیره انجمن تک تک این معضلات در شورای سیاست گذاری نمایشگاه مرتفع شد و در نهات سالن های 8/9 به واحدهای پتروشیمی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی اختصاص یافت و در ادامه زنجیره صنعت، سالن های 5، 6 و 7 در اختیار صنعت مستربچ و کامپاند قرار گرفت. اختصاص این سالن های غیر طبقاتی و با کیفیت بسیار مطلوب در ادامه سالن پتروشیمی را می توان مهم ترین دستاورد انجمن و هیات مدیره انجمن در نمایشگاه هفدهم ایران پلاست بر شمرد.

دیگر برنامه مهم هیات مدیره انجمن، دعوت از هیات های تجاری و انتخاب صحیح مشتریان، مخاطبان و هیات های خارجی بین المللی در هفدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست بود. با هماهنگی بخش بین الملل NPC و خانه نوآوری و فناوری ایران iHit لیستی از انجمن های پلاستیک در ترکیه، آذربایجان، روسیه، صربستان، ویتنام، مالزی، سنگاپور، ازبکستان و پاکستان تهیه شد و نفرات موثر و مخاطبان صنعت مستربچ و کامپاند در این انجمن ها شناسایی شدند. این لیست در اختیار iHit قرارگرفت و با تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دعوت از این افراد با مشارکت و حمایت انجمن در دستور کار قرار گرفت. اعلام آمادگی انجمن برای حمایت  از حضور این هیات های تجاری چه در بحث اقامت و چه در مورد رفت و آمد، انگیزه بیشتری در دعوت از هیات های تجاری بود و نتیجه این امر در مذاکرات بسیار مطلوب و ارزشمند این هیات ها و شرکت های عضو انجمن در نمایشگاه هفدهم ایران پلاست، مشهود بود.

از اقدامات ارزشمند دیگری که هیات مدیره انجمن بر آن تاکید داشت، انتخاب تبلیغات هوشمندانه و مناسب بود. از آنجا که سالن های 5، 6 و 7 برای نخستین بار در اختیار صنعت مستربچ و کامپاند بود، تبلیغات باید به گونه ای انجام می شد که تمامی بازدیدکنندگان از حضور یکپارچه صنعت مستربچ و کامپاند در این سالن ها مطلع گردند. با طراحی بیلبوردها و بنرهایی حاوی شعار “حضور یکپارچه صنعت مستربچ و کامپاند در سالن های 5، 6 و 7″، تعداد 6 بنر 12 متری شرکت های حاضر در سالن های انجمن را در پارکینگ های شمالی، جنوب غربی، جنوبی ، ورودی سالن های 35، خلیج فارس و میلاد، یک بنر 40 متری در ورودی اصلی سازمان توسعه تجارت و یک بنر 24 متری در فضای روبروی سالن 5 ، تمامی فضای نمایشگاه را تحت پوشش قرارداد. ضمن اینکه رادیوی نمایشگاه با 50 بار تکرار جمله “حضور یکپارچه صنعت مستربچ و کامپاند در سالن های 5،6 و 7 تحت پوشش انجمن مستربچ و کامپاند” تمامی بازدیدکنندگان را دعوت به بازدید از سالن های انجمن میکرد. این استراتژی تبلیغاتی هیات مدیره انجمن، موثر واقع شد و سالن های انجمن پر بازدیدترین و شلوغ ترین سالن های هفدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست بود.

مهم تر از این موارد حضور بسیار باشکوه اعضای انجمن با غرفه سازی های بسیار زیبا و چشم نواز و برنامه ریزی مدون آنان برای حضور هدفمند موجب شد، تمامی صنایع از پتروشیمی ها تا تولیدکنندگان محصولات و ماشین آلات تحت تاثیر این حضور شکوهمند قرار گیرند و جملگی بر قدرت اعضای انجمن و مدیریت بی نظیر انجمن در این حضور یکپارچه صحه گذارند.

در جلسه برگزار شده در روز 9 مهرماه 1402، تعدادی از اعضای انجمن با حضور در جلسه انتقادات و پیشنهاداتی را مطرح نمودند. عدم امکان جانمایی در سالن های 5 و 6 و 7 و یا کاهش متراژ درخواستی از جمله انتقادات مطرح شده در برگزاری هفدهمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران پلاست بود. با توجه به اینکه  تعداد 126 شرکت متراژی معادل 9670 متر برای حضور در هفدهمین ایران پلاست درخواست داشتند و سه سالن در اختیار انجمن، متراژ مفید 5100 متر مربعی داشت، جانمایی بر اساس متراژهای درخواستی امکانپذیر نبود.. امیدواریم در سالهای آینده با افزایش تعداد سالن های تحت پوشش انجمن، این چالش مرتفع گردد.

برخی شرکت ها نیز تمایل به مشارکت بیشتر در فرآیند جانمایی و شفافیت بیشتر در این فرآیند داشتند و مصوب شد در سال آتی با حضور تمامی اعضای انجمن فرآیند جانمایی انجام گیرد.

ضمن اینکه تمامی این موارد دو هفته پیش از برگزاری نمایشگاه مشخص بوده است و جانمایی ها از طریق سایت ایران پلاست در اختیار تمامی حاضران بوده است اما در جلسه ای که پیش از برگزاری نمایشگاه اعلام شد، هیچ یک از اعضای انجمن در جلسه حاضر نشدند.

در نهایت مصوب شد که در فرآیند جانمایی هجدهمین دوره ایران پلاست در صورتی که همچنان شورای سیاست گذاری و مشارکت با تشکل ها پایدار بماند، با شفافیت بیشتر و مشارکت بیشتر اعضای انجمن، این پروسه سخت و چالش برانگیز انجام گیرد.

در پایان از حضور با شکوه اعضای انجمن در نمایشگاه و ساخت غرفه های زیبا و انجام برنامه ریزی های مدون، که یکپارچگی این صنعت را با صدای رسا فریاد زدند، صمیمانه سپاسگزاریم و امید داریم با مشارکت اعضای محترم انجمن، کاستی های موجود در سالهای آتی مرتفع گردد.

از آقای فرید دوستی، مدیر هفدهمین ایران پلاست و آقای ابراهیم زاده، مدیرشرکت راهکار تجارت مدیریت کوشا، مجری این دوره، به واسطه ایجاد زیرساخت مناسب برای همراهی تشکلها صمیمانه سپاسگزاریم.

 

پایدار باشید

WhatsApp
Telegram
Email
Print